Tuesday, February 24, 2009

Aku dan Lagu V2

Aku ada melayari blog rancangan ' Ally ' sebelum aku menulis post nih. ada sebut pasal lagu. Sebelom nih aku senaraikan lagu-lagu yang boleh buat aku emo dan tersengih ketika tangan didahi melayari malam hari, skang nih aku bubuh plak senarai lagu Malaysia yang aku suke dengar, suke karaoke dan menjadi kegemaran aku sepanjang masa .Ade 50++ , tapi aku rase kalo bubuh banyak pon bukannye ade pekdahnye.. jadi, cube tgk. kot2 ade gak persamaan antara kita...

a) Lagu Klasik 'Tribute' Khas
- Tiada Kata Secantik Bahasa - Tan Sri Dr. P. Ramlee
- Dalam Air Terkenang Wajah - Tan Sri Dr. P. Ramlee
- Jeritan Batinku - Tan Sri Dr. P. Ramlee
- Gelora - Tan Sri Dr. P. Ramlee & Puan Sri Saloma

b) Irama Klasik Go Go Yeh Yeh
- Zuraini ( M. Shariff)
- Hari Ini Dan Semalam (J. Mizan)
- Ayah Kahwin Lagi (L. Ramlie)
- Kenanganku (Jefri Din)

c) Nuansa Retro Pop 70 & 80
- Mengapa Perpisahan Yang Kau Pinta (The Flybaits)
- Ku Pendam Sebuah Duka ( Datuk Khatijah Ibrahim)
- Andainya Aku Pergi Dulu Sebelummu ( Alleycats)
- Joget Kenangan Manis ; Merisik Khabar (Sudirman)
- Mimpi Yang Tak Sudah (Ibnor Reza)
- Bunga Pujaan (Jamal Abdillah)

d) Lagenda Rock Kapak & Slow Rock 80-90
- Fantasia Bulan Madu (Search)
- Mimpi Yang Pulang ; Hakikat Sebuah Cinta (Iklim)
- Kembali Merindu (Slam)
- Nyanyian Jiwa (U.K's)
- Penghujung Rindu ; Kekasih Awal Dan Akhir (Jamal Abdillah)
- Untukmu Selamanya (Visa)
- Hanya Padamu (Qiara)
- Rahsia Pohon Cemara ; Janji Padamu (Exists)

e) Balada Pop Slow Rock
- Antara Cinta dan Kasih (Aishah)
- Akhirnya (Camelia & Innuendo)
- Permaisuri (Data)
- Terlanjur Menyintaimu (Fair)
- Ingin Bersamamu ( Syafinaz Selamat)
- Laguku Untukmu (Hasnol)
- Sang Pencinta (M. Nasir)
- Seribu Kemanisan ; Cindai (Datin Seri Datuk Siti Nurhaliza)
- Bunga (Exist)

f) Angkatan Baru
- Mungkir Bahagia (Hazami)
- Tiada Dikau Tiada Makna (Siti Sarah)
- Lagu Rindu (Ajai & Nurul)
- Mungkin ; Lelaki Ini (Anuar Zain)
- Perlu Kamu (Ajai & Kris Dayanti)
- Tanpa (6ixth Sense)

g) Seberang Tambak & Selat
- Kaulah Segalanya (Hairul Nizam)
- Maaf (Jikustik)
- Kau Curi Lagi (J-Rocks)
- Pupus; Larut (Dewa 19)
- Menjaga Hati (Yovie & Nuno)
- Lara Hati (Katon Bagaskara & Kris Dayanti)

Tu baru list intro, lagu nasyid dgn lagu antarabangsa tak masuk lagi... saje... korang bukannye bace perabih pon...

No comments:

Post a Comment

Takkan Bace je kot... Maki dan Keji la aku balik..